Naar de inhoud
Lees voor

Informatie voor contactpersonen

Wat fijn dat je contactpersoon wilt zijn voor een lees- of luisterclub. We leggen graag uit wat deze rol precies inhoudt.

Aanspreekpunt club

Contactpersonen zijn de schakel tussen een leesclub en Senia. Als een club iets wil doorgeven of wijzigen, neemt de contactpersoon daarvoor contact op met Senia’s klantenservice óf met de ambassadeur die de club heeft opgericht. Eén aanspreekpunt voorkomt onduidelijkheden en extra werk.

Doorgeven boeken- en muziekkeuze

Een belangrijke taak van contactpersonen is het jaarlijks doorgeven van de boeken- of muziekkeuze. Alle leden ontvangen in april de nieuwe boeken- en muzieklijsten. Leden kiezen gezamenlijk titels voor het nieuwe seizoen. De contactpersoon geeft deze titels vervolgens door via Mijn Senia. Zij ontvangen hiervoor jaarlijks alle benodigde informatie per e-mail.

Plaatsen vrij voor nieuwe leden

Kan jullie club nieuwe leden gebruiken? Contactpersonen kunnen dit aan Senia doorgeven. Belangstellenden kunnen dan via Senia’s website een contactformulier naar de contactpersoon van de club sturen. Uiteraard bepaalt de club zelf wie daadwerkelijk mee gaat doen. Belangstellenden waarvoor geen plaats is, kunnen worden doorgegeven via info@senia.nl. Graag onder vermelding van naam, e-mail, woonplaats en genre.
Doorgeven plaatsen vrij >

Nieuw lid aanmelden

Als contactpersoon kun je nieuwe leden aanmelden via onze website. Maar nieuwe leden kunnen dit ook zelf doen. Spreek samen af wie dit doet. Nieuwe leden ontvangen circa drie weken na aanmelding de leeswijzers of luisterwijzers en alle benodigde informatie. De contactpersoon ontvangt een aangevulde deelnemerslijst.
Aanmelden nieuw lid >

Opzeggingen

Wil één van de leden met de lees- of luisterclub stoppen? Hij/zij moet dit zelf doorgeven, contactpersonen kunnen dit niet doen.
Lidmaatschap opzeggen >

Ongemak in de club

Het kan gebeuren dat zich ongemak of confrontaties in de club voordoen. De club als geheel is verantwoordelijk dit op te lossen. Dit is dus geen taak van de contactpersoon. Tips bij ongemak >

Reserveren van ruimte

Wanneer de bijeenkomsten in een openbare ruimte worden gehouden, kan het nodig zijn deze te reserveren. Dit behoort niet automatisch tot het takenpakket van de contactpersoon. Spreek duidelijk met elkaar af wie hiervoor verantwoordelijk is.